اپل از نمایشگر های OLEDOS ال جی در هدست واقعیت ترکیبی استفاده خواهد نمود

به گزارش اردکان خبر، انتظار می رود هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال آینده رونمایی گردد. از آنجایی که هنوز چند ماه دیگر تا رونمایی از این محصول تازه اپل زمان به جای مانده، گزارش تازهی نشان می دهد که این هدست از فناوری صفحه نمایش OLEDOS ال جی استفاده خواهد نمود.

اپل از نمایشگر های OLEDOS ال جی در هدست واقعیت ترکیبی استفاده خواهد نمود

به گفته نشریه کره ای The Elec، هر دو شرکت Samsung Display و LG Display در حال توسعه فناوری های OLED روی سیلیکون (OLEDoS) و LED روی سیلیکون (LEDoS) هستند. شرکت ال جی ظاهراً اولین محصول OLEDOS خود را فراوری نموده و قرار است نمایشگر مجهز به این فناوری در هدست واقعیت ترکیبی اپل مورد استفاده قرار بگیرد.

در سال 2018، این نشریه کره ای مزایای استفاده از این فناوری را شرح داد: میکرو نمایشگر های مبتنی بر OLED به علت مزایایی مانند زمان پاسخگویی سریع تر و سبک و نازک بودن، به عنوان گزینه امیدوارنماینده برای استفاده در محصولات دنیای واقعیت مجازی شناخته می گردد. میکرو نمایشگرهای مبتنی بر OLED بعلاوه به جای زیرلایه های شیشه ای و بسترهای پلی آمید (PI) روی ویفرهای سیلیکونی ساخته می شوند. به منظور فراوری OLEDOS با وضوح بالا، به یک فناوری شکل دهی شده و پیکسل بندی شده دقیق چند میکرومتری احتیاج است. در مرحله تحقیق و توسعه، زمانی که هدف فراوری انبوه محصولات مجهز به این فناوری است باید مسائل مربوط به عملکرد و سازگاری فرآیند نیز در نظر گرفته گردد.

علاوه بر این گفته می گردد که LG Display در حال سفارش تجهیزات فراوری نمایشگرهای micro-OLED از شرکت Sunic System است. به نظر می رسد کره ای ها می خواهند از این تجهیزات برای فراوری پنل های مورداحتیاج نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی اپل نیز استفاده نمایند.

در حالی که اپل از فناوری ال جی برای نسل اول هدست واقعیت ترکیبی خود استفاده می نماید، بد نیست به آنچه که Samsung Display در حال توسعه آن است، نگاهی بیندازیم. به گفته The Elec، این شرکت میخواهد فناوری OLEDOS خود را در سال 2024 با وضوح 3000 پیکسل در هر اینچ و روشنایی 10000 نیت به اپل عرضه کند.

شایعات و برآورد در خصوص هدست واقعیت ترکیبی اپل این روزها به اوج رسیده و به پای ثابت خبرهای دنیای تکنولوژی تبدیل شده است. به همین دلیل تحلیلگر معروف محصولات اپل یعنی آقای کو، در گزارش های خود اشاره نمود که هدست واقعیت ترکیبی اپل تجربه نوآورانه ای با جابه جایی یکپارچه بین حالت های واقعیت اضافه نموده و واقعیت مجازی ارائه می دهد. او بعلاوه اضافه نمود که هدست اپل از نظر قدرت محاسباتی دو تا سه سال جلوتر از محصولات دیگر شرکت های فناوری خواهد بود.

طبیعی است که هر چقدر کیفیت هدست و تکنولوژی های مرتبط با آن و البته سخت افزار استفاده شده همراه هدست بالاتر باشد، به شکل بهتر و کامل تری این فناوری به وسیله کاربر لمس می گردد.سنسور های سه بعدی که اپل در هدست خود قرار می دهد به گونه ای طراحی شده اند که کوچکترین حرکات دست و انگشتان را تشخیص بدهند.

همان طور که سنسور های گوشی آیفون می توانند حرکات چهره را برای ساخت انیموجی تشخیص بدهند، هدست واقعیت اضافه نموده اپل هم در زمینه تشخیص حرکات دست دقت بسیار زیادی خواهد داشت. به گفته این تحلیلگر، هدست اپل به دو پردازنده شامل یک تراشه 5 نانومتری و یک تراشه 4 نانومتری مجهز خواهد شد که هر کدام به وسیله شرکت TSMC ساخته می شوند.

خبرهایی نیز در خصوص دو صفحه نمایش 8K با وضوح بالا در این هدست شنیده می گردد. ظاهراً اولین نسل این هدست ها از 14 دوربین در ساختار خود بهره می برد که می تواند یک تجربه وصف نشدنی را به کاربران ارائه دهد. اگرچه تحلیلگران پیش بینی می کردند این محصول حدود 3000 دلار قیمت خواهد داشت، اما آقای کو قیمت این محصول را بین 2000 تا 2500 دلار می داند.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1169

به "اپل از نمایشگر های OLEDOS ال جی در هدست واقعیت ترکیبی استفاده خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل از نمایشگر های OLEDOS ال جی در هدست واقعیت ترکیبی استفاده خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید