یوتیوب صندوق 100 میلیون دلاری برای تولیدکنندگان محتوا ایجاد می کند

به گزارش اردکان خبر، یوتیوب 100 میلیون دلار به افرادی که فیلم های پربازدید برای سرویس تازه این شرکت، تولید کنند پرداخت خواهد کرد.

یوتیوب صندوق 100 میلیون دلاری برای تولیدکنندگان محتوا ایجاد می کند

به گزارش خبرنگار، به نقل از سی ان بی سی ، یوتیوب روز سه شنبه از صندوق 100 میلیون دلاری خود رونمایی کرد که قرار است از محبوب ترین سازندگان ویدئو در سرویس نو خود (Shorts) که رقیب تیک تاک محسوب می شود، پشتیبانی مالی کند.

این شرکت در یک پست وبلاگی بیان نمود: صندوق شورتس فقط اولین قدم در سفر ما برای ایجاد یک مدل درآمدزایی بلند مدت برای سرویس شورتس در یوتیوب است.

این صندوق در ماه های آینده راه اندازی می شود و امسال و سال بعد به تولیدکنندگان محتوا پول پرداخت خواهد کرد. یوتیوب از طریق این صندوق هر ماه به هزاران تولیدکننده ویدئو که برای سرویس Shorts ویدیو می سازند و ویدیو های آن ها بیشترین بازدید را دارد، پول پرداخت می کند. همچنین استفاده آزمایشی از تبلیغات را در این سرویس آغاز خواهد کرد.

این صندوق در حالی ارائه می شود که یوتیوب متعلق به گوگل تلاش می کند تا پایگاه کاربر و سازنده محصول ویدئویی کوتاه شکل خود را توسعه دهد. این سرویس پاسخ این شرکت به رقبای درجه یک رسانه های اجتماعی خود مانند تیک تاک، اسنپ و اینستاگرام ریلز است.

در گزارش درآمد سه ماهه اول، شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) گفت یوتیوب در طی این سه ماهه 6.01 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی داشته است. این رقم تقریباً 50 ٪ نسبت به رقم 4 میلیارد دلاری سال گذشته، افزایش دارد.

یوتیوب سرویس Shorts را در سال 2020 معرفی کرد و ابزار های متعددی را برای سازندگان ویدیو عرضه کرد تا درآمدزایی را به فراتر از حوزه تبلیغات توسعه دهد. گوگل به سرمایه گذاران بیان نمود سرویس Shorts تا مارس بیش از 6.5 میلیارد بازدید روزانه داشت که تقریبا دو برابر آمار دسامبر بود. یوتیوب هفته گذشته به همه کاربران در سایت خود اجازه داد در Shorts ویدیو بارگزاری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 826

به "یوتیوب صندوق 100 میلیون دلاری برای تولیدکنندگان محتوا ایجاد می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوتیوب صندوق 100 میلیون دلاری برای تولیدکنندگان محتوا ایجاد می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید