5 ترفند ساده برای یکدست شدن آرایش صورت و درخشندگی پوست

به گزارش اردکان خبر، بیشتر ما پس از تماشا چهره هنرمندان و بازیگران سینمایی یا دیگر سلبریتی ها در تلویزیون یا شبکه های اجتماعی، به این موضوع فکر می کنیم که پوست آنها چگونه این قدر درخشان و صاف به نظر می رسد. همه ما با استفاده از ترفندهای ساده می توانیم به پوست صاف، درخشان و زیبایی دست پیدا کنیم.

5 ترفند ساده برای یکدست شدن آرایش صورت و درخشندگی پوست

به گزارش خبرنگاران، بخشی از این ترفندهای ساده به آماده سازی پوست قبل از آغاز آرایش برمی گردند. درحالی که این ترفندها معمولا نادیده گرفته می شوند اما واقعا می توانند تفاوت های چشمگیری در یکدستی آرایش صورت و درخشندگی پوست ایجاد نمایند.

1. با میست صورت آغاز کنید

روند آماده سازی پوست صورت برای آرایش، باید با استفاده از میست مرطوب نماینده مخصوص صورت آغاز گردد. اگر از میست های آبرسان و باکیفیت تر بهره ببرید، می توانید نتیجه بهتری هم بگیرید.

2. از مرطوب نماینده بهره ببرید

وقتی که میست صورت به درون پوست نفوذ کرد، باید از محصولات مرطوب نماینده بهره ببرید. از آنجایی که آرایش باید لایه لایه روی پوست صورت قرار بگیرد، بهتر است از یک مرطوب نماینده سبک یاری بگیرید که سرعت جذب بالایی داشته باشد. البته مرطوب نماینده باید متناسب با نوع پوست انتخاب گردد تا بتواند سازگاری خوبی با پوست داشته باشد.

3. پوست صورت را کمی ماساژ بدهید

وقتی که استفاده از مرطوب نماینده به خاتمه رسید، باید پوست صورت را کمی ماساژ بدهید تا گردش خون در بافت صورت تقویت گردد و محصولات استفاده شده نیز بهتر جذب شوند. این کار به ارتقای درخشش پوست هم یاری می نماید و بعلاوه مانع از کدرشدگی پوست می گردد.

گاهی اوقات هم بهتر است که بعد از ماساژ دادن پوست صورت، از یک لایه بردار ملایم برای جداسازی سلول های پوستی مرده از بافت صورت یاری بگیرید.

4. از پرایمر بهره ببرید

وقتی که مراحل قبلی را به انجام رساندید، باید از پرایمر یاری بگیرید. پرایمر انتخاب شده هم باید با فونداسیون انتخاب شده سازگاری داشته باشد و با ویژگی های پوست هر فرد هم متناسب باشد.

بیشتر پرایمرهای سیلیکونی از قابلیت مات نمایندگی و صاف نمایندگی پوست برخوردار هستند و سازگاری خوبی هم با فونداسیون های سیلیکونی دارند.

افراد دارای پوست خشک که می خواهند پوست درخشان تر و شاداب تری داشته باشند، می توانند از پرایمرهای آبرسان یا هیدراتور یاری بگیرند که فرمولاسیون آنها اساسا برپایه آب طراحی شده است.

5. استفاده از فونداسیون را آغاز کنید

حالا نوبت به استفاده از فونداسیون می رسد. فونداسیون مایع باید با استفاده از براش آرایشی روی صورت پخش گردد و بعد هم باید از اسفنج نمدار یا مرطوب برای یکدست سازی آن روی پوست صورت استفاده گردد تا حالت یکپارچه و محوی پیدا کند.

اگر از فونداسیون پودری استفاده می کنید، در به کارگیری آن زیاده روی نکنید تا بافت صورت حالت طبیعی اش را از دست ندهد. فونداسیون های برپایه آب هم معمولا حالت درخشان و طبیعی پوست را حفظ می نمایند، اما ابتدا باید ببینید که پوست شما با کدام نوع از فونداسیون ها سازگاری دارد.

منبع: سلامت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 آبان 1401 بروزرسانی: 9 آبان 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1213

به "5 ترفند ساده برای یکدست شدن آرایش صورت و درخشندگی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ترفند ساده برای یکدست شدن آرایش صورت و درخشندگی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید