امیدوارم شاهد ثبات قیمت ها و کاهش تورم باشیم

به گزارش اردکان خبر، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس کل بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد به تدریج شاهد آرامش بیشتر دربازارها،ثبات قیمتها و کاهش تورم باشیم.

امیدوارم شاهد ثبات قیمت ها و کاهش تورم باشیم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، عبدالناصر همتی در یادداشتی در صفحه مجازی نوشت امروز، وعده الهی تحقق یافت و دشمن شماره یک مردم ایران با آبروریزی مطلق به انتهای پرونده رذالت بار خود رسید.

از 15 مرداد 97 که تحریم ها و فشار حداکثری شروع شد تا 15 آبان که تحریم بانک مرکزی و بانک های کشور را شامل شد، بی سابقه ترین تحریم غیرقانونی وضع شده علیه اقتصاد کشورمان بود. تاحدی که هیچ یک از بخشهای اقتصاد و تجارت خارجی ایران نبود که مشمول تحریمها واقع نشده باشد.

در سال 98 و سال 99 (تا به امروز) درآمد ناشی از صادرات نفت ایران جمعاً کمتر از 20 میلیارد دلار و دسترسی بانک مرکزی به آن نیز بسیار کمتر بود.

این در حالی است که درآمدهای ارزی سالانه ناشی از صدور نفت، در سالهای قبل، همراه با دسترسی به آن، سالانه بیش از 40 میلیارد دلار بوده است.

بی شک ملت عظیم ایران، با مقاومت تحسین برانگیز و علیرغم سختی ها و مسائل ناشی از گرانی ها، عمدتاً برخاسته از آثار تحریم ها، پیروز این میدان است.

با فروکش کردن انتظارات و هیجانات سیاسی و رشد صادرات نفت و فرآورده در ماههای اخیر از یک طرف و گشایش های شروع شده در مورد بعضی منابع بانک مرکزی، همانگونه که قبلاً اعلام کردم، امیدوارم به تدریج شاهد آرامش بیشتر دربازارها،ثبات قیمتها و کاهش تورم باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 491

به "امیدوارم شاهد ثبات قیمت ها و کاهش تورم باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدوارم شاهد ثبات قیمت ها و کاهش تورم باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید