حدود 60 درصد از دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس تعطیل شده اند

به گزارش اردکان خبر، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، حدود 60 درصد از دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس تعطیل شده اند.

حدود 60 درصد از دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس تعطیل شده اند

محمود فخری، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس اظهار کرد: از زمان شروع پاندمی کرونا، حال فعالان بخش گردشگری، خصوصا دفاتر خدمات مسافرتی به هیچ عنوان خوب نیست و هر روز هم شرایط بدتر شده است.

او با بیان اینکه در بین صنوف مختلف بخش گردشگری، شرایط دارندگان دفاتر خدمات مسافرتی از همه بدتر بوده و کسی هم به شکل شایسته به آنها رسیدگی نکرده، گفت: فعالان بخش گردشگری خصوصا دفاتر خدمات مسافرتی ایران درحالی به این وضع دچار شدند که در تمام دنیا مسئولین کشورها به هر طریقی گردشگری خود را مستحکم نگه داشتند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس گفت: حدود 60 درصد از دفاتر خدمات مسافرتی تعطیل و فقط 40 درصد از آنها باز بوده که آنها هم نیمه فعال با یک پنجم نیرو و ظرفیت و به صورت پاره وقت عمل می نمایند.

وی افزود: اولین ضررهای وارده به دفاتر خدمات مسافرتی از دست رفتن نیروهای باسواد و مجرب در این عرصه بود، نیروهایی که بواسطه تعطیلی دفاتر و توقف فعالیت حوزه گردشگری مجبور به تغییر شغل شده یا بعضا بیکار شدند.

فخر افزود: دسترسی به تسهیلات با وجود سنگ اندازی های اداری برای بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی محقق نشده و از آنجایی که بدهی های وام های قبل از شیوع کرونای این صنف نیز به جای مانده بود، بعضی از بانک ها وام دریافتی افراد را به جای اقساط وام های قبلی آنها نگاه داشته و نه تنها این خدمات و تسهیلات دولتی به رونق دفاتر آژانس های مسافرتی منجر نشد، بلکه بدهکاری دوباره ای بر دوش آنها محول کرد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه و سرمایه گذاری بر بخش گردشگری در شرایط مالی کنونی می توانست اشتغالزایی و درآمدزایی پایداری را به جامعه الحاق کند، اضافه نمود: متاسفانه متولیان امر کشور توجهی به گردشگری نداشته و ندارند.

وی با تاکید بر لزوم هم اندیشی با مدیران بالادستی گردشگری کشور اضافه نمود: آینده گردشگری با وجود ذهنیت حاشیه ای و بی ثبات مسئولین دوره تازه کشور رضایت بخش نخواهد بود.

فخری با ابراز گلایه از اینکه وزیر میراث فرهنگی در سفر به استان فارس ملاقات با فعالان این بخش را در برنامه های خود نگنجانده بود، گفت: گویی نباید به خیر وزیر محترم، به عنوان متولی اصلی بخش گردشگری امید داشت؛ در این شرایط کاش وزرای تعاون، جهاد کشاورزی یا مسئولان کمیته امداد و بهزیستی به فریاد صنعت گردشگری برسند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس با تاکید بر لزوم هم اندیشی با مدیران بالادستی گردشگری کشور اضافه نمود: آینده گردشگری با وجود ذهنیت حاشیه ای و سردرگمی مسئولیت های اداره کشور، آینده گردشگری رضایت بخش نخواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 920

به "حدود 60 درصد از دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس تعطیل شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 60 درصد از دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس تعطیل شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید