بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه آثار هنرمندان در جشنواره بین المللی همام

به گزارش اردکان خبر، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه آثار هنرمندان در جشنواره بین المللی همام صورت گرفت.

بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه آثار هنرمندان در جشنواره بین المللی همام

محمد مهدی اسماعیلی با حضور در محل برگزاری جشنواره همام در فرهنگستان هنر، ضمن بازدید از آثار هنرمندان معلول از نزدیک با آنها درباره مسائل و مسائلشان گفت و گو کرد.

اسماعیلی در خصوص آثار نمایشگاه اضافه کرد: نمایشگاه خوبی بود و واقعا از تماشا این هنرمندان و آثار آنها خشنود شدم و ما به این هنرمندان هم از نظر هنری و هم از نظر نشاط و شور زندگی که در وجود آنها وجود دارد، افتخار می کنیم.

وی ادامه داد: پای درد دل این هنرمندان نشستیم و در راستای برطرف بخشی از مسائل آنها کوشش خواهیم کرد تا بخش مهمی از هنرمندان این جشنواره عضو صندوق هنر شوند.

اسماعیلی گفت: انشالله بخشی از آثار هنرمندان جشنواره همام از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری می گردد و با معرفی این آثار برای عرضه بهتر، به این هنرمندان یاری خواهیم کرد.

سومین دوره از جشنواره همام با نمایش 700 اثر هنری از یازدهم آبان در فرهنگستان هنر افتتاح شده و تا روز 17 آبان ادامه دارد.

سال جاری در کنار هنرهای تجسمی و موسیقی، صنایع دستی و هنرهای سنتی هم به جشنواره اضافه شده است. 40 درصد ظرفیت جشنواره به صنایع دستی اختصاص یافته و 800 اثر در بخش های رقابتی و غیر رقابتی به نمایشگاه راه پیدا نموده اند.

در این دوره از جشنواره علاوه بر هنرمندان ایرانی هنرمندان معلول از 11 کشور دنیا از جمله کشورهای اردن، بنگلادش، هند، مالزی، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، مجارستان، عمان، امارات و صربستان حضور دارند.

معلولیت پدیده ای اجتماعی و اجتناب ناپذیر در همه جوامع بشری است. طبق آمار اعلام شده به وسیله مراجع و سازمان های ذیربط و بین المللی بیش از یک میلیارد نفر در سراسر دنیا بعلاوه 10 درصد از جامعه کشور ما با این پدیده روبرو هستند. هرگونه برنامه ریزی هدفمند در این خصوص میتواند بر توان بالقوه معلولین جهت ترویج فرهنگ امید و کوشش آنان بسیار موثر باشد.

به همین دلیل جشنواره بین المللی هنری همام سعی دارد با فراهم ساختن بستری رقابتی در عرصه هنر با شناسایی نخبگان معلول و توانیاب زمینه حضور هرچه بیشتر این عزیزان را در جامعه بیش از پیش تقویت کند.

مهمترین اهداف جشنواره همام توانمند سازی، تقویت خود باوری،امید آفرینی ایجاد نشاط، فرهنگ سازی و یاری به توسعه مشارکت های متقابل مردمی برای جامعه هدف است.

منبع: همگردی
انتشار: 16 آبان 1402 بروزرسانی: 16 آبان 1402 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1352

به "بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه آثار هنرمندان در جشنواره بین المللی همام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه آثار هنرمندان در جشنواره بین المللی همام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید