تصمیم تازه شورای رقابت درباره قیمت خودرو ، آنالیز قیمت خودروهای مونتاژی در جلسه امروز

به گزارش اردکان خبر، شورای رقابت میخواهد تا بار دیگر قیمت گذاری خودروهای تولیدی شرکت های خصوصی را در دستور کار قرار دهد. براساس اعلام این شورا، اعضا امروز شنبه 17 تیر طی جلسه 584 شورای رقابت قرار است قیمت محصولات مونتاژی را آنالیز نمایند.

تصمیم تازه شورای رقابت درباره قیمت خودرو ، آنالیز قیمت خودروهای مونتاژی در جلسه امروز

به گزارش خبرنگاران به نقل از تجارت نیوز، تصمیم تازه شورای رقابت در خصوص قیمت گذاری خودروهای مونتاژی اعلام شد. قیمت گذاری خودرو در ماه های گذشته، روزهای پرتنشی را برای بازار خودرو رقم زد. حال با تصمیم تازه شورای رقابت ممکن است مجددا در بازار خودرو جنجال به پا گردد.

شورای رقابت میخواهد تا بار دیگر قیمت گذاری خودروهای تولیدی شرکت های خصوصی را در دستور کار قرار دهد. براساس اعلام این شورا، اعضا روز شنبه 17 تیر امسال طی جلسه 584 شورای رقابت قرار است قیمت محصولات مونتاژی را آنالیز نمایند.

اعضای شورای رقابت در بهمن سال گذشته طی دستورالعملی که برای تنظیم بازار خودرو صادر کرد، تمام بازار خودرو شامل بازار خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی را انحصاری تشخیص داد و استدلال کردند که در بازار انحصاری قیمت گذاری باید به وسیله این شورا انجام گردد.

بنابراین در فروردین امسال قیمت های تازه را به دو خودروساز بزرگ کشور ابلاغ نموده و در اردیبهشت نیز برای اولین بار نسبت به قیمت گذاری خودروهای مونتاژی اقدام کردند.

قیمت گذاری برای دو محصول وارداتی سایپا نیز به وسیله شورای رقابت رقم خورد تا نشان دهد اعضای این شورا نسبت به حضور تمام قد در بازار خودرو اصرار دارند. قیمت گذاری خودروهای مونتاژی با واکنش شرکت های خودروساز خصوصی همراه شد و به طور تلویحی اعلام کردند حاضر نیستند فرمول قیمتی شورای رقابت را بپذیرند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 تیر 1402 بروزرسانی: 17 تیر 1402 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1321

به "تصمیم تازه شورای رقابت درباره قیمت خودرو ، آنالیز قیمت خودروهای مونتاژی در جلسه امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم تازه شورای رقابت درباره قیمت خودرو ، آنالیز قیمت خودروهای مونتاژی در جلسه امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید