کوشش سازمان همکاری شانگهای برای تبادل تجاری بر مبنای پول ملی

به گزارش اردکان خبر، اعضای سازمان همکاری شانگهای برنامه ای برای تبادل تجاری بر مبنای پول ملی خود مطرح نموده اند.

کوشش سازمان همکاری شانگهای برای تبادل تجاری بر مبنای پول ملی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ولادیمیر نوروف، دبیر کل سازمان همکاری شانگهای گفت کشور های عضو این سازمان به عنوان بخشی از توسعه همکاری های اقتصادی میان کشور های عضو در حال کار بر روی انتقال تدریجی به شیوه های پرداخت متقابل بر مبنای پول ملی کشور های خود هستند.

وی تاکید نمود کشور های عضو به این فهم مشترک رسیده اند که انتقال تدریجی به حل و فصل های متقابل با پول ملی می تواند به توسعه همکاری اقتصادی در چارچوب این سازمان یاری کند.

نوروف توضیح داد این کار همین حالا شروع شده است. سند تازه ای در این باره تدوین شده و رویکرد های متقابلا پذیرفته شده برای اجرای آن در کوتاه مدت و بلندمدت مشخص گشته است. این سازوکار هم به غلبه مشترک بر عواقب کرونا یاری می نماید و هم بهبود منابع اقتصادی کشور های عضو را ممکن می سازد.

دبیر کل سازمان شانگهای گفت ضرورت دارد این سازمان روابط شراکتی با نهاد های اقتصادی بین المللی نظیر بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا، گروه بریکس و صندوق جاده ابریشم برای تحقق منابع بالقوه این سازمان برقرار کند.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی بین دولتی است که در تاریخ 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد. در نشست سازمان که روز های 8 و 9 ژوئن سال 2017 میلادی در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار گردید، هند و پاکستان عضو دائمی سازمان همکاری شانگهای شدند.

اکنون جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند. ترکیه، سریلانکا، ارمنستان، آذربایجان، نپال و کامبوج شریک مصاحبه با این سازمان محسوب می شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 657

به "کوشش سازمان همکاری شانگهای برای تبادل تجاری بر مبنای پول ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش سازمان همکاری شانگهای برای تبادل تجاری بر مبنای پول ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید