خبرنگاران آزادسازی هزار بازداشتی جنگ یمن

به گزارش اردکان خبر، تهران- خبرنگاران- دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران گفت: عملیات آزادسازی و انتقال بیش از هزار بازداشت شده مخاصمه یمن توسط این کمیته آغاز و این فرایند شامل پروازهای کمیته بین المللی صلیب سرخ از چندین شهر در دو کشور یمن و عربستان سعودی خواهد بود.

خبرنگاران آزادسازی هزار بازداشتی جنگ یمن

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگاران از دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران، طی بزرگترین عملیات در نوع خود در جریان پنج سال و نیم جنگ، بیش از هزار نفر که در رابطه با مخاصمه یمن بازداشت شده اند توسط کمیته بین المللی صلیب سرخ به منطقه مبدأ یا کشورهای خود بازگردانده خواهند شد.

این سازمان گزارش هایی از جریان آزادسازی و انتقال بازداشت شدگان مخاصمه یمن به رسانه ها ارائه خواهد داد.

این عملیات آزادسازی نتیجه گفتگوهای ماه گذشته در مونترو، سوئیس است که بر پایه توافق به دست آمده در استکهلم در اواخر سال 2018 انجام شد. نقش کمیته بین المللی صلیب سرخ در عملیات آزادسازی، نقش یک میانجی بیطرف در انتقال بازداشت شدگان سابق است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ از بازداشت شدگان مصاحبه های تک به تک و معاینه پزشکی انجام داده است تا از خواست آنها برای بازگشت به خانه و سلامت لازم برای انجام این کار اطمینان حاصل کند.

همچنین کمیته بین المللی صلیب سرخ لباس، مواد بهداشتی و پول حمل و نقل به خانه را نیز در اختیار بازداشت شدگان قرار خواهد داد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ تجهیزات حفاظت فردی در هواپیماها و فرودگاه توزیع می کند و تمهیدات فاصله گذاری اجتماعی را برای حفاظت در برابر انتقال کووید 19 انجام خواهد داد.

کارکنان درمانی و داوطلبان از جمعیت هلال احمر یمن و مقامات جمعیت هلال احمر سعودی در فرودگاهها و در پروازها در مواردی از جمله کمک به بازداشت شدگان ناتوان در سوار شدن و خروج از هواپیماها و ارائه خدمات اورژانس، در این عملیات به کمک رسانی خواهند پرداخت.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 314

به "خبرنگاران آزادسازی هزار بازداشتی جنگ یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آزادسازی هزار بازداشتی جنگ یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید