خبرنگاران بهره برداری و شروع ساخت هزار و 836 پروژه روستایی گلستان شروع شد

به گزارش اردکان خبر، گرگان - خبرنگاران - بهره برداری و شروع ساخت هزار و 836 پروژه عمرانی، مالی و اشتغال زای روستایی گلستان با اعتبار 19 هزار و 310 میلیارد ریال امروز شنبه با حضور محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم و عشایر نهاد ریاست جمهوری در گرگان شروع شد.

خبرنگاران بهره برداری و شروع ساخت هزار و 836 پروژه روستایی گلستان شروع شد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در این مراسم گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جمعیت روستایی کشور 65 درصد بود که این رقم به دلیل مهاجرت های فراوان به 26 درصد کاهش یافته است.

محمد امید گفت: فراهم نبودن امکانات زیرساختی، یکی از دلایل عمده مهاجرت روستاییان به شهرها بود که امیدواریم با ایجاد امکانات مورد احتیاج علاوه بر ماندگاری جمعیت فعلی، انگیزه برای مهاجرت معکوس به روستاها ایجاد گردد.

به گفته وی در حال حاضر و با کوشش برای ایجاد زیرساخت های ضروری، مهاجرت از روستاها به کمتر از یک درصد رسیده که امیدواریم با فرایند فعلی تقویت امکانات روستایی این رقم در سال آینده به صفر برسد.

وی توجه ویژه دولت برای فراهم کردن فرصت اشتغال در مناطق روستایی را یادآور شد و گفت: دولت تدبیر و امید 220 هزار میلیارد ریال برای اشتغال روستائیان اختصاص داد و به وسیله آن فضای گلخانه ای این مناطق را از 4 هزار به 17 هزار هکتار رساند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری گفت: سهم اشتغال روستایی در کشور از 5 درصد به 30 درصد افزایش یافته است.

امید ادامه داد: دولت در کنار سایر خدمات خود به بخش های آی تی، آب شرب، گاز و برق روستاها توجه ویژه دارد به طوری که بطور متوسط هر هفته 47 روستا به شبکه گاز و 30 روستا به شبکه برق متصل می شوند.

هادی حق شناس استاندار گلستان هم در این مراسم گفت: 58 هزار میلیارد ریال پروژه در ایام دهه فجر در استان به بهره برداری یا عملیات اجرایی آنها شروع می گردد.

افتتاح راه روستایی، بهره برداری از طرح های اشتغال زا و شروع ساخت چند واحد آموزشی از جمله طرح های بهره برداری شده امروز بود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم و عشایر نهاد ریاست جمهوری دیروز آدینه وارد گلستان شد.

وی دیروز در روستای شمس آباد گرگان یک مدرسه سه کلاسه را که با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی ساخته شده بود، افتتاح کرد.

معاون نهاد ریاست جمهوری از گلخانه سبزیجات و سیفی جات با 60 میلیارد ریال اعتبار در علی آبادکتول بهره برداری کرد و کلنگ احداث کارخانه فولاد رسام گلستان را با سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد ریالی و اشتغالزایی 72 نفر به زمین زد.

بهره برداری از 2 پروژه عمران روستایی با عنوان بوستان هزار و 200 متری روستای تاتار سفلی رامیان و آسفالت 6 هزار و 100 مترمربع در روستاتی قوجمز شهرستان کلاله از دیگر برنامه های اولین روز سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم و عشایر نهاد ریاست جمهوری به گلستان بود.

افتتاح و کلنگ زنی متمرکز پروژه های دهه فجر شهرستان مراوه تپه با بیش از 3 هزار و 850 میلیارد ریال اعتبار، افتتاح و بهره برداری از چمن مصنوعی روستای کُرَند و شروع عملیات اجرایی آبرسانی به روستای خیرخوجه از توابع بخش داشلی برون گنبدکاووس از برنامه های دومین روز سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم و عشایر نهاد ریاست جمهوری به گلستان بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 549

به "خبرنگاران بهره برداری و شروع ساخت هزار و 836 پروژه روستایی گلستان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهره برداری و شروع ساخت هزار و 836 پروژه روستایی گلستان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید