خبرنگاران پرداخت بیش از 134 میلیارد تومان وام به واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی

به گزارش اردکان خبر، تبریز - خبرنگاران - رییس هیات مدیره خانه صنعت و معدن آذربایجان شرقی گفت: از سال 96 تا به امروز یک هزار و 345 میلیارد ریال برای نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی و معدنی استان از سوی بانک های عامل، تسهیلات پرداخت شده است.

خبرنگاران پرداخت بیش از 134 میلیارد تومان وام به واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی

محمدحسین باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: این میزان تسهیلات بانکی برای 43 واحد صنعتی و معدنی پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: مصوبات کارگروه بازسازی و نوسازی آذربایجان شرقی شامل 139 واحد صنعتی و معدنی استان با اعتبار 4 هزار و 725 میلیارد ریال بود که از این تعداد 53 پفراینده به ارزش 2 هزار و 304 میلیارد ریال در بانک های عامل تصویب شده و تا به امروز 28 درصد مصوب کارگروه محقق شده است.

وی اضافه نمود: در بخش تسهیلات تبصره 18 (تسهیلات یارانه ای با سود 14 درصد) نیز 196 پفراینده به ارزش 19 هزار و 145 میلیارد ریال در کارگروه تصویب و به 7 بانک عامل طرف قرارداد با صندوق توسعه ملی معرفی شده است.

باقری ادامه داد: این بانک ها شامل ملی، صنعت و معدن، سپه، تجارت، پست بانک، توسعه تعاون و آینده است که برای 57 پفراینده به میزان 3 هزار و 860 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

رییس هیات مدیره خانه صنعت و معدن آذربایجان شرقی گفت: در این بخش مصوب بانک برای پرداخت تسهیلات 62 پفراینده به ارزش 5 هزار و 549 میلیارد ریال بود و با پرداخت تسهیلات برای 57 پفراینده بیش از 20 درصد مصوب کارگروه در تبصره 18 محقق شده است.

باقری، ادامه داد: در بخش رونق فراوری نیز از سال 98 تا کنون 281 پفراینده به ارزش 17 هزار و 592 میلیارد ریال در کارگروه مصوب شده که برای 91 واحد صنعتی و معدنی استان به ارزش 3 هزار و 241 میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

وی یادآوری کرد: در این بخش 108 پفراینده به ارزش 4 هزار و 668 میلیارد ریال در بانک مصوب شده که با پرداخت تسهیلات برای 91 پفراینده بیش از 18 درصد مصوب کارگروه برای معرفی واحدهای صنعتی و ومعدنی استان برای اخذ تسهیلات در بخش رونق فراوری محقق شده است.

رییس هیات مدیره خانه صنعت و معدن آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 60 درصد منابع ابلاغی توسط بانک های استان جذب شده است، گفت: با توجه به فرایند پفراینده های معرفی شده به بانک ها، پیش بینی می گردد کل اعتبار ابلاغی جذب گردد و به محض ابلاغ دستورالعمل جدید جهت تسهیلات یارانه دار، اطلاع رسانی به واحدها و تشکیل پفراینده متقاضیان در دستور کار خانه صنعت و معدن قرار می گیرد.

باقری، با بیان اینکه در امسال، 18 جلسه کارشناسی و 13 جلسه استانی ستاد تسهیل توسط خانه صنعت و معدن و تجارت استان تشکیل شده است، اضافه نمود: تامین مواد اولیه و مسائل بانکی از دغدغه های جدی واحدهای صنعتی و معدنی استان بوده و خانه صنعت و معدن با برخورداری از 13 انجمن از تمام راهکارها برای حل مسائل آن ها استفاده می نماید.

وی یادآوری کرد: برنامه ریزی های لازم برای حضور اعضای هیات رییسه خانه صنعت و معدن در شهرک های صنعتی استان صورت گرفته تا مسائل واحدهای مختلف هر شهرک در همان مکان طرح شده و راهکاری برای حل آن ها ارایه گردد.

باقری، با اشاره به کوشش خانه صنعت و معدن استان برای حل مسائل واحدهای صنعتی و معدنی به خصوص پس از شیوع بیماری کرونا اضافه نمود: بسیاری از واحدهای فراوریی با مشکل توقف مواد اولیه در گمرک ها روبرو شده بودند که خانه صنعت و معدن وارد عمل شده و با هماهنگی مسئولان استانی، مشکل آن ها حل شده و واحدها توانستند مواد اولیه خود را از گمرک ها تحویل بگیرند.

آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور حدود چهار هزار واحد فراوریی - صنعتی دارد که بخش عمده آنها از تبعات بحران کرونا متاثر شده اند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری آذربایجان شرقی نیز چندی قبل از از پرداخت یک هزار و 756 میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنایع و خدمات برای بهبود فضای کسب و کار اطلاع داد و گفت: این تسهیلات در قالب بند الف تبصره 18 پرداخت شده است.

صمد ابراهیم پور در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که در بخش پرداخت تسهیلات به صنایع رتبه چهارم کشور را داریم، اظهار کرد: در کارگروه برطرف موانع آذربایجان شرقی هفت بانک عامل برای 170 واحد معین شده است که نتیجه این کارگروه تا کنون تصویب یک هزار و 200 میلیارد تومان در بخش صنایع بوده و از این میزان تا به امروز 383 میلیارد تومان برای 56 طرح پرداخت شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 311

به "خبرنگاران پرداخت بیش از 134 میلیارد تومان وام به واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پرداخت بیش از 134 میلیارد تومان وام به واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید