خلع سلاح هسته ای کره شمالی؛ محور اصلی ملاقات بایدن با رییس جمهور کره جنوبی

به گزارش اردکان خبر، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا با مون جائه این، همتای کره ای خود به منظور آنالیز مسائل هسته ای در شبه جزیره کره ملاقات و تبادل نظر کرد.

خلع سلاح هسته ای کره شمالی؛ محور اصلی ملاقات بایدن با رییس جمهور کره جنوبی

به گزارش به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی ملاقات و تبادل نظر کرد.

در این ملاقات کوشش برای پای میز مذاکره کشاندن کره شمالی به منظور تبادل نظر در خصوص برنامه های هسته ای پیونگ یانگ از اولویت های اصلی تبادل نظر بود. بایدن در این ملاقات بیان کرد قرار است در شرایط مناسب با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ملاقات و تبادل نظر کند.

در نشست خبری مشترک که ضمناً این ملاقات برگزار گردید روسای جمهور دو کشور اسم کردند عاری سازی کامل شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای از اهداف اصلی طرفین است.

بایدن گفت: شک ندارم که متقاعد کردن کره شمالی برای متوقف کردن فعالیت زرادخانه های هسته ای اش کار دشواری است؛ کما اینکه در گذشته تجربه شکست چنین درخواستی در حافظه تاریخی همه ثبت شده است.

رییس جمهور آمریکا در ادامه اسم کرد: هر دوی ما به شدت نگران شرایط موجب در شبه جزیره کره هستیم. به وسیله مشاوران خود مراتب علاقه آمریکا برای ملاقات با رهبر کره شمالی را اعلام خواهیم کرد، ولی یکی از شرط های اصلی برای انجام این ملاقات این است که کره شمالی حاضر گردد برنامه های هسته ای خود را متوقف کند.

وی گفت: بحث درباره زرادخانه های هسته ای کره شمالی یکی از محور های اصلی این تبادل نظر ها خواهد بود.

بایدن ضمن انتقاد از رویکرد رییس جمهور پیشین آمریکا در ملاقات با رهبر کره شمالی اظهار کرد: ما قرار نیست در مقابل تمامی خواسته های کره شمالی سر خم کنیم. این کشور باید بداند موظف است به تمامی قوانین بین الملل احترام بگذارد.

پیشتر اعلام شده بود ملاقات با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در اولویت های سیاست بین الملل بایدن نیست. رییس جمهور آمریکا در نخستین ماه های حضور خود در کاخ سفید سیاست های خود در قبال کره شمالی را مورد بازنگری کلی قرار داد.

به گفته مقامات آمریکایی، بایدن رویکردی متفاوت از روسای جمهوری پیشین آمریکا، باراک اوباما و دونالد ترامپ در قبال کره شمالی در پیش خواهد گرفت.

در این ملاقات اسم شد نماینده ویژه واشنگتن به منظور اعلام آمادگی آمریکا برای انجام مذاکره با مقامات کره شمالی به این کشور اعزام شده است. رییس جمهور کره جنوبی هم اظهار امیدواری کرد پیونگ یانگ به این درخواست پاسخ مثبت دهد.

موئه جان این هم از رویکرد واقع بینانه بایدن در قبال کره شمالی استقبال و خلع سلاح هسته ای این کشور را اولویت هر دو طرف اسم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 827

به "خلع سلاح هسته ای کره شمالی؛ محور اصلی ملاقات بایدن با رییس جمهور کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلع سلاح هسته ای کره شمالی؛ محور اصلی ملاقات بایدن با رییس جمهور کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید