دولت آمریکا بزرگترین شرکت سازنده تراشه در چین را تحریم کرد

به گزارش اردکان خبر، طبق گزارش های منتشر شده، وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا بزرگترین شرکت سازنده تراشه در چین را به لیست سیاه خود اضافه نموده است. این یعنی کمپانی SMIC دیگر نمی تواند با شرکت های آمریکایی روابط تجاری داشته باشد و این شرکت ها برای ادامه همکاری باید از دولت آمریکا مجوز مخصوصی دریافت نمایند که احتمال ارائه این مجوزها بسیار پایین است.

دولت آمریکا بزرگترین شرکت سازنده تراشه در چین را تحریم کرد

با ما همراه باشید و درباره سفرباران بیشتر بدانید.

به گفته مقامات وزارت بازرگانی آمریکا، بعضی تکنولوژی های فراوری شده توسط این شرکت سازنده تراشه از جانب ارتش چین برای اهداف نظامی استفاده می گردد. یکی از پیمانکاران وزارت دفاع آمریکا به نام SOS International به تازگی گزارشی منتشر نموده که در آن آمده SMIC مشغول همکاری با یکی از بزرگترین شرکت های دفاعی چین است و محققین دانشگاهی مرتبط با ارتش چین از تکنولوژی SMIC بهره می برند.

با وجود اینکه چند هفته قبل گزارشی در رابطه با احتمال وضع این تحریم منتشر شده بود، ولی به نظر می رسد SMIC انتظار عملی شدن آن را نداشته است. سخنگوی SMIC گفته هنوز رسما خبری به آن ها داده نشده و هرگونه ارتباط با نهادهای نظامی را هم تکذیب نموده است. او می گوید سرویس ها و تراشه های این شرکت تنها برای استفاده های غیرنظامی و تجاری ارائه می شوند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، وزارت بازرگانی در نامه ای که به شرکت های فعال آمریکایی در حوزه نیمه رسانا ارسال نموده، هشدار داده که هرگونه همکاری با SMIC، خطر غیر قابل قبول سوءاستفاده از این تکنولوژی ها در ارتش جمهوری خلق چین را به همراه خواهد داشت. طبق تحریم جدید، SMIC در واقع دیگر نمی تواند تجهیزات جدیدی از شرکت های آمریکایی خریداری کند و در صنعت فراوری تراشه ها، بیشتر تجهیزات مهم از طرف شرکت های آمریکایی ارائه می شوند.

از جمله شرکت هایی که تا حد زیادی تحت تأثیر این تحریم قرار می گیرند، باید به هواوی اشاره کنیم. بعد از دور جدید تحریم ها، هواوی دیگر نمی تواند فراوری تراشه های خود را به شرکت های خارجی واگذار کند و با وجود اینکه SMIC از لحاظ فناوری سال ها از رقبای خود عقب تر است، اما حداقل می تواند بعضی تراشه های میان رده و پایین رده هواوی را فراوری کند. روی هم رفته اوضاع روزبه روز برای هواوی سخت تر می گردد.

  • همه چیز درباره HiSilicon؛ بازوی تراشه ساز هواوی

منبع: Engadget

این شرکت سازنده تراشه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 285

به "دولت آمریکا بزرگترین شرکت سازنده تراشه در چین را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آمریکا بزرگترین شرکت سازنده تراشه در چین را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید