سناتور روس: جنگ غرب علیه واکسن اسپوتنیک شکست خورده است

به گزارش اردکان خبر، یک مقام پارلمانی روسیه با اشاره به شکست مبارزه کشورهای غربی با واکسن اسپوتنیک-وی، همچنین ادعای آمریکا درباره دخالت مسکو در انتخابات آمریکا را به جنجال خیالی درباره وجود سلاح شیمیایی در عراق تشبیه کرد.

سناتور روس: جنگ غرب علیه واکسن اسپوتنیک شکست خورده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، آلکسی پوشکوف عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه گفت که کشورهای غربی دیگر در مبارزه با واکسن روسی اسپوتنیک-وی شکست خورده اند.

این سناتور روس امروز (چهارشنبه) در صفحه تلگرام خود در این باره نوشت: کشورهای اروپایی ناگزیر به سمت واکسن روسی کرونا روی آورده اند و آمریکا نیز ممکن است بزودی همین کار را انجام دهد. البته واشنگتن کوشش احمقانه ای را برای منصرف کردن برزیل از استفاده از واکسن اسپوتنیک انجام داده و بسیار احمقانه خواهد بود، اگر چنین کوششی در رابطه با سایر کشورها نیز تکرار گردد. ولی حقیقت این است که مبارزه غربی ها با واکسن روسی کرونا دیگر شکست خورده و آنها باید این واقعیت را بپذیرند.

آلکسی پوشکوف همچنین یادآور شد که دستگاه های اطلاعاتی ایالات متحده در سطح روزنامه های زرد (بر اساس شایعات و مطالب غیرمستند) فعالیت نموده و جامعه آمریکا و کل دنیا را تغذیه خبری می نمایند.

وی در پیامی توئیتری نوشت: آنها دقیقاً بر اساس همین روش کاری، در سال 2003 جنجال وجود تسلیحات شیمیایی در عراق (در دوره صدام حسین) را به راه انداختند که این مسئله حقیقت نداشت. سپس از استفاده از گاز سمی در شهر دومای سوریه خبر دادند که باز هم بی اساس بود. و اکنون هم به این نتیجه رسیده اند که روسیه، ایران و حتی کوبا، کوشش نموده اند تا در فرایند انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تأثیر بگذارند.

گفتنی است، شب گذشته دفتر مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا گزارشی را درباره کوشش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته (2020) در ایالات متحده منتشر کرد که در این گزارش ادعا شده، دولت روسیه گویا کوشش نموده تا مانع از پیروز شدن جو بایدن در انتخابات گردد .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 602

به "سناتور روس: جنگ غرب علیه واکسن اسپوتنیک شکست خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور روس: جنگ غرب علیه واکسن اسپوتنیک شکست خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید