بورل: پیشنهاد تحریم جدیدی علیه روسیه مطرح نیست

به گزارش اردکان خبر، به گزارش خبرنگاران، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز آدینه و در ملاقات با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مسکو در سخنانی خاطرنشان کرد: روابط روسیه و اتحادیه اروپا به پایین ترین میزان رسیده است.

بورل: پیشنهاد تحریم جدیدی علیه روسیه مطرح نیست

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه در این خصوص گفت: روابط مسکو- بروکسل هم اکنون دوران بسیار سختی را سپری می نماید.

وی با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل گفت: نگرانی خود را درباره محکومیت الکسی ناوالنی اعلام می کنیم و خواهان انجام تحقیقات مستقلی در این باره هستیم. تا کنون هیچ پیشنهادی برای اعمال تحریم علیه روسیه از سوی هیچ کشور اروپایی مطرح نشده است. مایل به ادامه مصاحبهها در این خصوص هستیم.

جوزف بورل در ادامه اضافه نمود: در مواردی از قبیل فرایند صلح خاورمیانه، همکاری با دولت جدید آمریکا و موضوع برجام با روسیه همکاری می کنیم. همچنین می خواهم به مسکو بابت ارائه واکسن کرونای روسی تبریک بگویم.

جوزف بورل در ادامه اضافه نمود: نمی توانم روابط، مصاحبههای سیاسی و همکاری با کوبا را مخفی کنم. مایل به همکاری با کشورهای آمریکای لاتین هستیم. با وزیر خارجه کوبا رایزنی کردم. اتحادیه اروپا تحریم های آمریکا علیه کوبا را رد می نماید و با دولت جدید آمریکا برای برطرف تحریم های کوبا همکاری خواهد نمود. از تصمیم لحظه آخر ترامپ درباره متهم کردن کوبا به حمایت از تروریسم متأسفیم و امیدواریم که دولت جدید (جو بایدن) این تصمیم را لغو کند. به دنبال برقراری روابط تجاری میان بروکسل- هاوانا هستیم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره ویدئوی ارسالی وزیر خارجه روسیه برای وی درباره برخورد خشن نیروهای پلیس در اروپا و آمریکا با معترضان نیز گفت: هنوز وقت نکردم فلیم ارسالی از سوی لاوروف را ببینم؛ اما استفاده بیش از حد از زور در روسیه یا حتی آمریکا روی داده است.

وزیر خارجه روسیه نیز در این مصاحبهی مطبوعاتی مشترک گفت: از روابط خوب اتحادیه اروپا با کوبا استقبال می کنیم و تحریم های یکجانبه علیه همه کشورها و هاوانا را نیز رد می کنیم. اقدامات یکجانبه را رد می کنیم و از همکاری های جمعی و چندجانبه گرایی حمایت می کنیم. تضعیف روابط روسیه و اروپا عواقب غیرقابل پیش بینی در پی دارد. طرفین موافق برقراری روابط و توسعه کانال های مصاحبه هستند. عدم روابط عادی میان روسیه و اتحادیه اروپا به سود هیچکدام از طرفین نیست.

وی درباره توافق هسته ای سال 2015 نیز گفت: برجام به نقطه و زمان حساسی رسیده است و همه چیز به اقدامات واشنگتن بستگی دارد؛ امیدواریم که آمریکا زودتر برای اقدامات آینده خود درباره این پیمان به نتیجه گیری مشخصی برسد. مسکو آماده همکاری با اتحادیه اروپا با هدف احیای برجام است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 545

به "بورل: پیشنهاد تحریم جدیدی علیه روسیه مطرح نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل: پیشنهاد تحریم جدیدی علیه روسیه مطرح نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید