محاسبه قیمت کابینت های گلاس در ایران

به گزارش اردکان خبر، کابینت های گلاس دارای بدنه ام دی اف هستند و برای روکش آن ها از ورق های براق و شیشه ای های گلاس استفاده می گردد. این ورق ها از لحاظ کیفیت دارای تنوع بالایی هستند و برندهای متنوعی آن را فراوری می نماید. این ورق های شیشه ای باعث بازتر و درخشان نشان دادن فضا می شوند. البته نوع لایه های گلاس به کار رفته در کابینت می تواند باعث گران تر یا مقرون به صرفه تر شدن آن گردد.

محاسبه قیمت کابینت های گلاس در ایران

نکته ای که وجود دارد این است که کابینت آشپزخانه از جمله تجهیزات مورداحتیاج در ساختمان است که برای سال های خیلی طولانی عوض نمی شوند. به همین خاطر نباید به خاطر مقرون به صرفه تر شدن آن از کیفیتش غافل شد؛ بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که اگر دلیل گران تر بودن قیمت کابینت های گلاس به خاطر جنس لایه رویی آن ها است، پرداخت هزینه بیشتر را متقبل شوید.

این کار ممکن است در ابتدا زیاد به میل شما نباشد اما به مرور متوجه خواهید شد که اصلا کار اشتباهی نکرده اید و از خرید خود راضی خواهید بود. موضوع دیگری که ممکن است برایتان سوال باشد، نحوه محاسبه قیمت کابینت های گلاس است. با ما همراه باشید تا محاسبه قیمت کابینت های گلاس را به طور کامل شرح دهیم.

نکات کلیدی

  • کابینت های گلاس از بدنه ام دی اف ساخته شده و روکش آن یک نوع پلاستیک بسیار شفاف است که ظاهری مثل شیشه دارد.
  • برای محاسبه قیمت کابینت، ابتدا متراژ کل آشپزخانه را به دست بیاورید. پس از آن، جاهایی که محل قرارگیری ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و اجاق گاز هست را از آشپزخانه کسر کنید.
  • برای محاسبه قیمت به این صورت عمل کنید:
    1. قیمت کابینت زمینی: کل متر کابینت زمینی * قیمت یک متر کابینت های گلاس * 60 درصد
    2. قیمت کابینت دیواری: کل متر کابینت دیواری * قیمت یک متر کابینت های گلاس * 40 درصد
    3. قیمت کل: قیمت کابینت زمینی + قیمت کابینت دیواری

کابینت های گلاس چیست؟

شاید بهتر باشد قبل از پرداختن به موضوع محاسبه قیمت کابینت های گلاس، اول بدانید که اصلا کابینت های گلاس چیست. کابینت های گلاس از بدنه ام دی اف ساخته شده است که روکش آن یک نوع پلاستیک بسیار شفاف است و ظاهری مثل شیشه دارد. نام این لایه، پلکسی گلاس است. کابینت های گلاس یک درخشندگی و براقی خاصی دارد که سایر کابینت ها از آن برخوردار نیستند.

این براق بودن با بازتاب نور، فضای آشپزخانه را بزرگ تر و دلبازتر از چیزی که هست نشان می دهد. این ویژگی کابینت های گلاس باعث شده که بین عموم مردم به خصوص خانم ها، محبوبیت زیادی داشته باشد. البته ویژگی های مثبت دیگر آن مثل طول عمر و کیفیت بالا و بعلاوه استحکام زیاد آن باعث شده که هر روز به تعداد هواداران آن افزوده گردد. همین کیفیت احتیاج به تعمیر کابینت شما را تا مدت زیادی به تعویق خواهد انداخت.

قیمت کابینت های گلاس چقدر است؟

امروزه با توجه به نوساناتی که در بازار وجود دارد، نمی توان به طور دقیق یک قیمت قطعی را برای کابینت های گلاس ارائه داد. می توانید برای اطلاع از قیمت آن با کابینت سازهای متعدد تماس گرفته و از قیمت آن آگاه شوید. پس از این که قیمت هر متر را درآوردید می توانید برای محاسبه کل، ابتدا متراژ کل آشپزخانه را به دست بیاورید. پس از آن، جاهایی که محل قرارگیری ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و اجاق گاز هست را از آشپزخانه کسر کنید.

هر متر کابینت های گلاس شامل چه آیتم هایی است؟

یک متر کابینت های گلاس یعنی یک متر کابینت زمینی و یک متر دیواری. به عبارت دیگر قیمتی که برای هر متر کابینت های گلاس به شما می دهند، شامل یک متر کابینت دیواری و زمینی خواهد بود. حدودا 60 درصد از قیمت یک متر از کابینت شامل کابینت زمینی و مابقی آن سهم کابینت دیواری است. مثلا اگر فرض کنیم که قیمت هر متر کابینت های گلاس برابر با 1 میلیون تومان است، 600 هزار تومان آن مربوط به کابینت زمینی و 400 هزار تومان آن برای قیمت کابینت دیواری محاسبه می گردد.

نحوه محاسبه قیمت کابینت های گلاس

با توجه به شرحاتی که در بالا دادیم، نحوه محاسبه قیمت کابینت های گلاس برای آشپزخانه شامل این فهرست است:

  • قیمت کابینت زمینی: کل متر کابینت زمینی * قیمت یک متر کابینت های گلاس * 60 درصد
  • قیمت کابینت دیواری: کل متر کابینت دیواری * قیمت یک متر کابینت های گلاس * 40 درصد
  • قیمت کل: قیمت کابینت زمینی + قیمت کابینت دیواری

قیمت کابینت های گلاس در ایران

در ایران فراورینمایندگان زیادی مشغول به فراوری ورق های های گلاس هستند. تنها کاری که باید بکنید این است که یک کابینت ساز حرفه ای و باتجربه پیدا کنید و انتخاب مصالح و ابزار و نصب کابینت را با اطمینان خاطر به او بسپارید. قیمت کابینت های گلاس در ایران با توجه به کسر هزینه حمل ونقل و گمرکی خیلی مناسب تر است. برای محاسبه قیمت کابینت های گلاس در ایران، قیمت هر متر کابینت را از فراوریی مربوطه بپرسید و براساس فرمولی که پیش تر شرح دادیم، قیمت کل کابینت را به دست بیاورید.

قیمت کابینت های گلاس ترک

مهم ترین عامل در قیمت کابینت های گلاس طرح آن است. برای همین هنگام بستن قرارداد با کابینت ساز حتما طرح و رنگ ورق های گلاس را دقیق تعیین کنید. قیمت کابینت های گلاس ایرانی و ترک در بازار خیلی با یکدیگر متفاوت هستند. البته گفتنی است که کابینت ترک و ایرانی تفاوت فاحشی از لحاظ کیفیت ندارند. مهم ترین اصل در داشتن یک کابینت آشپزخانه خوب، انتخاب کابینت ساز یا نجار ماهر است. قیمت کابینت های گلاس ترک خیلی بیشتر از کابینت های گلاس ایرانی است و این موضوع ربطی با کیفیت ندارد.

برای تعمیر و نصب کابینت از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

تشخیص مرغوب بودن های گلاس

برای تشخیص های گلاس مرغوب، به ایرانی بودن یا ترک بودن آن توجه نکنید. کافی است یک تکه ورق های گلاس را روبه روی نور لامپ بگیرید طوری که لامپ درون آن نمایان گردد. اگر موج زیادی مشاهده کردید، یعنی کیفیت آن پایین است ولی اگر موج کمی را دیدید، جنس کابینت های گلاس بسیار باکیفیت و مرغوب است.

قیمت ورق های گلاس

ورق های گلاس از جنس پلکسی گلاس است که در یک پلاستیک شفاف و شیشه ای قرار گرفته و از آن برای روکش کردن درب کابینت آشپزخانه استفاده می گردد. به کابینتی که روکش درب آن ورق های گلاس باشد، کابینت های گلاس گفته می گردد.

ورق های گلاس در رنگ ها و طرح های متنوع مثل طرح چوب یا طرح باران ساخته می شوند و به فروش می رسند. در بازار ایران، انواع ورق های گلاس ترک و ایرانی وجود دارد. قیمت ورق های گلاس به دلیل نوسانات بازار خیلی متغیر است و قیمت دقیقی نمی توان برای آن ارائه داد.

محاسبه آنلاین قیمت کابینت های گلاس

وقتی فراورینماینده به شما می گوید قیمت کابینت با روکش چوب متری 5 میلیون تومان می گردد، ممکن است خیلی سریع در ذهنتان محاسبه کنید که اگر تقریبا 10 متر کابینت داشته باشم هزینه تمام شده کابینت آشپزخانه چیزی در حدود 50 میلیون تومان خواهد شد. اما این برآورد اصلا دقیق نیست و قیمت واقعی کابینت مخصوصا کابینت سبک کلاسیک چوبی خیلی بیشتر از این میزان خواهد شد.

با توجه به نکاتی که در میزان گیری کابینت باید مورد توجه قرار بگیرد، توصیه می کنیم که محاسبه آنلاین قیمت کابینت های گلاس را به فرد متخصص بسپارید. اما با این حال شاید گاهی احتیاج باشد خودتان دست به کار شوید. به همین منظور برای شما مراحلی را در ادامه آورده ایم تا بتوانید محاسبه آنلاین قیمت کابینت های گلاس را با توجه به این مراحل انجام دهید.

مراحل برداشت میزان کابینت

  • نقشه کف آشپزخانه را ترسیم مرده و میزان طول هر دیوار را یادداشت کنید.
  • محل دقیق پنجره، کلید و پریز، درب، لوله کشی آب، فاضلاب و دریچه های خروجی هود یا تهویه هوا را با دقت میزان بگیرید و روی نقشه علامت بگذارید.
  • میزان گیری کف تا آستانه پنجره، از پنجره تا بالای پنجره و از بالای پنجره تا سقف را میزان بگیرید.
  • موانع و محدودیت ها را تعیین کنید. لوله ها، رادیاتورها و دریچه ها از محدودنماینده های شایع در طراحی و میزان گیری کابینت ها هستند.
  • محل دقیق وسایل آشپزخانه را تعیین کنید. تمامی لوازم آشپزخانه مانند آبگرمکن یا پکیج، هود، یخچال، گاز، سینک یا هرچیز دیگری که باید در کابینت ها نصب گردد را یادداشت کنید.
  • چیدمان تمام وسایل را با توجه به میزان های برداشت شده تعیین کنید.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن کابینت های گلاس بدون از بین رفتن برق آن

قیمت کابینت های گلاس سفید اکلیلی

یکی از محاسن رنگ سفید برای اجرای کابینت این است که به راحتی و با هر رنگی ترکیب می گردد. کابینت های گلاس اکلیل دار یکی از این موارد است که به خوبی با تمام رنگ ها هماهنگی پیدا می نماید. کابینت سفید اکلیلی به خاطر رنگی که دارد، اصلا چشم را اذیت نمی نماید و آشپزخانه را شلوغ و نامرتب نشان نمی دهد. حتی شاید در نگاه اول این موضوع اصلا به چشم نیاید و بیشتر شیک بودن کابینت ها توجه ما را به خودش جلب کند.

استفاده از ترکیب دستگیره های طلایی در کابینت سفید اکلیلی می تواند زیبایی و شیک بودن را برایتان به ارمغان بیاورد. از طرف دیگر چون اکلیل موجود در کابینت های گلاس، رنگ طلایی و نقره ای دارند، استفاده از اکسسوری های متناسب با این رنگ ها باعث نمایان تر شدن کار می گردد.

قیمت کابینت های گلاس سفید اکلیلی نیز با توجه به نوسانات امروز مدام درحال تغییر است و برای اطلاع از قیمت دقیق آن باید با کارشناس تماس بگیرید. علاوه بر آن می توانید وارد سایت های معتبر شوید و قیمت ها را با هم مقایسه کنید یا با مشاوران سایت تماس بگیرید تا هم در انتخاب نوع کابینت شما را هدایت نمایند و هم قیمت دقیق را برایتان برآورد نمایند.

نتیجه گیری

کابینت های گلاس یکی از انواع کابینت های بسیار شیک و لوکسی است که با سلیقه بیشتر خانم ها جور درمی آید. در واقع این مدل به دلیل زیبایی و جلوه ای که به آشپزخانه می دهد، موردپسند خانم های زیادی است. البته گفتنی است که این نوع کابینت به دلیل کیفیت و مقاومت و بعلاوه زیبایی که دارد، از قیمت بالاتری هم برخوردار است.

با توجه به اهمیت قیمت در انتخاب این نوع کابینت، نحوه محاسبه قیمت کابینت های گلاس را در این مقاله شرح دادیم. امیدواریم که این اطلاعات به شما در خرید کابینت آشپزخانه تان یاری نمایند.

منبع: آچاره
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1188

به "محاسبه قیمت کابینت های گلاس در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محاسبه قیمت کابینت های گلاس در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید