وزارت راه و شهرسازی موظف به تامین زمین برای احداث مدارس در مسکن مهر و ملی شد

به گزارش اردکان خبر، تهران (پانا) - مجلس شورای اسلامی در آنالیز لایحه بودجه 1400، وزارت راه و شهرسازی را موظف کرد تا زمین مورد احتیاج برای احداث مدرسه را به صورت رایگان در اختیار طرح های مسکن مهر و اقدام ملی مسکن قرار دهد.

وزارت راه و شهرسازی موظف به تامین زمین برای احداث مدارس در مسکن مهر و ملی شد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مجلس شورای اسلامی در جلسات آنالیز لایحه بودجه 1400، وزارت مسکن وشهرسازی را موظف به تامین زمین برای ساخت مدرسه در مسکن مهر و اقدام ملی کرد.

براساس ردیف 1 بند ب تبصره 8؛ وزارت راه و شهرسازی (به وسیله شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری) مجاز است تا سقف 30 هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی و یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به شرکتهای فوق الذکر را به قیمت کارشناسی یا فروش به وسیله مزایده مشروط به حفظ کاربری بعد از واگذاری و با سازوکار گردش خزانه صرف اجرای طرح های فوق کند. همچنین تا سقف مبلغ بیست هزار میلیارد (000/000/000/000/20) ریال از محل اجرای این جزء پس از واریز به ردیف درآمدی (210228) جدول شماره (5) این قانون جهت ساخت و تکمیل مدارس با اولویت مجموعه های مسکونی مهر و مناطق محروم و کم برخوردار در اختیار وزارت آموزش وپرورش قرار می گیرد.

لازم به ذکر است، یکی از مسائل در مناطق انبوه سازی مسکن و طرح های مسکن مهر و اقدام ملی که با رشد و سکونت قابل توجه جمعیت روبرو می شوند احتیاج شدید به فضای آموزشی است، که با توجه به کمبود زمین و افزایش سرسام آور قیمت زمین به ویژه در کلانشهرها، مسائل زیادی را در ساخت و تامین مدارس مورد احتیاج این مناطق ایجاد نموده است که امیدواریم با این طرح بخشی از مسائل مرتفع گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 574

به "وزارت راه و شهرسازی موظف به تامین زمین برای احداث مدارس در مسکن مهر و ملی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت راه و شهرسازی موظف به تامین زمین برای احداث مدارس در مسکن مهر و ملی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید