چین: تنها راه عبور از بن بست ها درباره ایران بازگشت آمریکا به برجام است خبرنگاران

به گزارش اردکان خبر، سخنگوی وزارت امور خارجه چین بار دیگر بر لزوم بازگشت آمریکا به برجام تأکید کرد و خواهان حل مسائل پادمانی به وسیله مصاحبه شد.

چین: تنها راه عبور از بن بست ها درباره ایران بازگشت آمریکا به برجام است خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه چین بار دیگر بازگشت آمریکا به توافق هسته ای با ایران را خواهان شد.

به نوشته خبرگزاری شینهوا، هوآ چونیینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، تنها راه برای عبور از بن بست های ایجاد شده در مورد مسئله هسته ای ایران، بازگشت آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

این دیپلمات چینی در ادامه گفت، پکن از تمام طرف های برجام می خواهد آرامش و خویشتن داری به خرج داده، از اقداماتی که موجب افزایش تنش ها می شوند پرهیز نموده و فضا را برای کوشش دیپماتیک باز بگذارند.

وی گفت: در حال حاضر، مسئله هسته ای ایران در مرحله حساسی قرار گرفته که هم در بردارنده فرصت ها و هم چالش ها است. چین معتقد است بازگشت ایالات متحده به برجام تنها روش صحیح برای حل و فصل بن بست ها در مورد این مسئله است.

چونیینگ اضافه نمود: چین از کوشش ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای حل و فصل مسائل پادمانی به وسیله گفت وگو و مشورت، حمایت می نماید و امید دارد که طرف های مرتبط نقشی سازنده در این زمینه ایفا نمایند.

آمریکا در اردیبهشت ماه سال 1397 با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد. ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا به طور کامل تعهداتش در توافق هسته ای را اجرا کرد و به کشورهای اروپایی که وعده جبران آثار این خروج را می دادند برای عمل به تعهداتشان فرصت داد.

23 فوریه (پنجم اسفند ماه) زمان اجرای بند ششم قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران و توقف نظارت های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی خواهد بود و تا به امروز تحولی در اجرای تعهدات طرف های برجامی و لغو تحریم ها مشاهده نشده است.

به همین دلیل رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است روز شنبه برای رایزنی با مقامات ایرانی به تهران سفر خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 فروردین 1400 بروزرسانی: 10 فروردین 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 584

به "چین: تنها راه عبور از بن بست ها درباره ایران بازگشت آمریکا به برجام است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: تنها راه عبور از بن بست ها درباره ایران بازگشت آمریکا به برجام است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید