کمبود تراشه بازهم عرضه مک بوک اپل را به تعویق انداخت

به گزارش اردکان خبر، طبق گفته اپل، عرضه مک بوک های این شرکت به دلیل کمبود تراشه مجددا به تعویق افتاد.

کمبود تراشه بازهم عرضه مک بوک اپل را به تعویق انداخت

خبرنگاران - با شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها همچون تولیدکنندگان تراشه ورشکست شده و نتوانستند رضایت مشتریان خود را همچون شرکت های تکنولوژی کسب کنند. به همین خاطر شرکت اپل نیز به دلیل کمبود تراشه ضرر میلیاردی کرده و باعث نارضایتی کاربران خود شده است.

به گزارش سایت digitaltrends، در هفته های گذشته تولید مک بوک شرکت اپل به دلیل کمبود تراشه به تاخیر افتاده است. طبق گفته اپل مدل های پایین تر مک بوک ها به زودی به بازارهای جهانی عرضه می شوند. گفته شده، غول فناوری آمریکا قصد دارد در لپ تاپ های حرفه ای خود از پردازنده های M1 Pro و M1 Max استفاده کند زیرا این تراشه ها عملکرد و کارایی بهتر دارند. یوتیوبر فناوری، مارکز براونلی اخیرا ویدئویی از مک بوک های پرو اپل در صفحه مجازی خود منتشر و بیان نمود: من پیش بینی می کنم محصول تازه اپل به دلیل ارتقای قابلیت های خود افزایش قیمت داشته باشد.

با این حال، حتی با وجود اینکه افراد بیشتری سعی می کنند یک مک بوک پرو تازه سفارش دهند، اپل نمی تواند از واقعیت کمبود تراشه فرار کند. این شرکت برای حمایت از تقاضا برای آیفون 13 تازه مجبور به کاهش تولید آی پد شد و متعاقباً زمان انتظار برای آی پد را طولانی تر کرد. حتی پس از آن، تولید آیفون 13 به دلیل مرخصی کارگران در ماه اکتبر به طور موقت متوقف شد.

گفتنی است که چند شرکت تولید کننده تراشه به اپل قول داده اند تا به زودی این محصول را به صورت انبوه طراحی کند.

بیشتر بخوانید

خبرنگاران فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1112

به "کمبود تراشه بازهم عرضه مک بوک اپل را به تعویق انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود تراشه بازهم عرضه مک بوک اپل را به تعویق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید