شور انتخاب سروزیر موقت گلگیت بلتستان در آستانه انتخابات

به گزارش اردکان خبر، همزمان با نزدیک شدن زمان انتخابات پارلمانی در منطقه گلگیت بلتستان حزب حاکم و اپوزیسیون بیش از 26 نام را به عنوان نامزد سروزیر موقت اعلام کردند.

شور انتخاب سروزیر موقت گلگیت بلتستان در آستانه انتخابات

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اکسپرس نیوز، علی رغم شیوع بیماری کرونا شور انتخاباتی در منطقه گلگیت بلتستان افزایش یافته است.

از آنجا که طبق قانون مدتی قبل از انتخابات زمام امور باید به دست یک سروزیر موقت باشد و او انتخابات را برگزار کند حزب حاکم به همراه احزاب اپوزیسیون در کوشش هستند تا روی یک گزینه توافق نمایند.

تا به امروز دو طرف بیش از 26 نفر را به عنوان نامزد این پست مهم معرفی نموده اند ولی نتوانسته برای انتخاب یک نفر از آنها به توافق دست پیدا نمایند.

دولت فعلی در گلگیت بلتستان 14 روز دیگر رسمیت دارد و طی این مدت باید سروزیر دولت موقت برای برگزاری انتخابات تعیین گردد.

اگر احزاب منطقه گلگیت بلتستان نتوانند یک نام تعیین را برای تصدی این پست مهم معرفی می نمایند طبق قانون عمران خان نخست وزیر پاکستان وظیفه دارد یک سروزیر موقت برای منطقه گلگیت بلتستان تعیین کند.

انتخابات در گلگیت بلتستان 2 سال دیرتر از انتخابات در دیگر نقاط پاکستان برگزار می گردد و مردم این منطقه در مجلس ملی پاکستان نماینده ای ندارند.

بلتستان به دلیل اکثریت مطلق شیعه و قرابت زیادی که با انقلاب اسلامی ایران دارد همیشه یک منطقه حساس برای کشورهای منطقه بوده است.

در حال حاضر حکومت در این منطقه در دست حزب نواز است و کوشش نامزدهای انتخاباتی برای پیروزی در انتخابات پیش رو ادامه دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 125

به "شور انتخاب سروزیر موقت گلگیت بلتستان در آستانه انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شور انتخاب سروزیر موقت گلگیت بلتستان در آستانه انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید